banner

Jakub Mastík: Navzdory nefunkčním CSR

“Firma bez marketingu jako by dnes nebyla. A to hlavně bez toho zeleného. Jeho obsah ale obvykle zůstane stejně vágním a povrchním jako je samotné jeho označení a příliš rychle sklouzne k tzv. greenwashingu,” říká Jakub Mastík z agentury NAVZDORY.

--- redakce CoF

Jakou roli podle vás hrají pojmy životní prostředí a udržitelnost ve firmách?

 

Důraz na ochranu životního prostředí hraje v současné době prim a menší i větší firmy ji tak chtě nechtě musejí brát také v potaz. Termín udržitelnost zaplavil slogany a reklamy. Jeho nadužívání jen poukazuje na současné zkratkovité myšlení a na to, jak snadno mohou být ekologické problémy zneužity ve prospěch subjektu bez hlubšího dopadu na jeho reálné aktivity. 

 

Jak byste představil NAVZDORY? 

 

Jsme skupina nadšenců do up-cyclingu, která svou kreativitou vzdoruje neefektivnímu nakládání s odpady. Oblast odpadů však řešíme komplexně včetně CSR a následné komunikace – NAVZDORY nefunkčním CSR! (společenská odpovědnost firem)

 

Na co se tedy v NAVZDORY zaměřujete?

 

Z použitých materiálů dokážeme vytvořit kreativní reklamní předměty, workshopy i umělecké objekty. Ať už se jedná o staré bannery, tiskoviny, autopásy, gramodesky, sklo… se vším si poradíme. A to je jen začátek. Pro festivaly, konference i firemní akce zajištujeme ekologický catering. Vše přizpůsobujeme individuálním potřebám a navrhujeme projekty tak, aby měly co největší dopad na životní prostředí, ale také na oblast společenské odpovědnosti. Vždy by tyto aktivity měly souviset s oblastí podnikání dané firmy a zapadat do CSR. 

 

Co z hlediska osvěty na poli upcyclingu podle vás funguje nejvíce? 

 

U kampaní pro veřejnost funguje nejvíce zhotovení dominantních uměleckých objektů z odpadu, které lidé obdivují a tím se i nenásilnou formou vzdělávají (příkladem byla kampaň pro AVION Shopping Park, robot pro VŠB z elektroodpadu aj.). Velký ohlas u lidí mívá také ekologický catering, v rámci kterého upozorňujeme na plýtvání jídlem. Ze starého pečiva nebo staré zeleniny, které Češi vyhazují nejvíce totiž naši šéfkuchaři vykouzlí dobroty jako francouzské hranolky ze starého chleba, gazpacho ze starých rajčat, pesto z mrkvové naťe apod. 

 

Můžete uvést konkrétní příklady firem, ve kterých vaše aktivity fungují již delší dobu?

 

Určitě, mezi naše dlouholeté partnery patří DHL, OZO Ostrava, Moravskoslezský Kraj, ABB, SUEZ, Smurfit Kappa, REDA a mnoho dalších.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

 

Chceme se zaměřit na komplexní řešení odpadů ve firmách a komplexní strategie v oblasti CSR, aby námi nastavené projekty měly co největší dopad na životní prostředí (cirkulární kanceláře, cirkulární výroba). Dalším cílem těchto nastavení je ušetřit našim zákazníkům finanční náklady a v ideálním případě také zapojit neziskový sektor.

 

Tento rozhovor vyšel v Magazínu Colors of Finance 1/2020

Štítky

Čtyřka rozhovor

Přečtěte si také

Petr Krajcigr: Vyhrávám díky perfektním vztahům s klienty. V krizi je důležitý klid a selský rozum

finance / rozhovory / / 25. 08. 2022

Jana Brodani: Češi investují v rostoucí míře, koncem roku měli zainvestováno kolem 18 % svých celkových finančních aktiv

rozhovory / / 05. 10. 2022