banner

Salvátor Soška: Obouváme už tisíce českých i zahraničních nohou

Se svými podnikatelskými aktivitami začal již jako dítě. Měl touhu přinést na český trh něco nového, něco vlastního. Ve svých 16 letech tak začal vyrábět designové ponožky We are Ferdinand a dnes spolupracuje s významnými designéry. “Děláme ojedinělé designy s českými designéry například s Maximem Velčovským, Eliškou Podzimkovou nebo Tomski & Polanski a mnoho dalších... A to je to, co děláme jinak a je to přidaná hodnota,” říká Salvátor Soška, spoluzakladatel We are Ferdinand.

--- redakce CoF

Proč anglický název „We are Ferdinand“ pro české ponožky?

 

Název vznikal celkem dlouho a po času stráveném u papíru jsme došli k názvu We are Ferdinand. S názvem odkazujeme
na Václava Havla, který nosil krátké kalhoty, a tak se jeho ponožky staly součástí outfitu jménem Ferdinand, což se zapsalo jako pseudonym Václava Havla.

 

Můžete čtenářům z finančního světa představit svůj projekt v číslech?

 

We are Ferdinand má dva směry. Jeden směr jsou ponožky na zakázku. Zde se nám podařilo udělat necelých 200 zakázek za rok 2020, což je nárůst o 100 % oproti předešlému roku. Obratově se zde pohybujeme okolo 5 milionů bez DPH. Další směr jsou ponožky pro koncového zákazníka. Na ponožkách spolupracujeme s českými designéry a zde za rok 2020 máme obrat v řádů milionů.

 

Jak ovlivnil koronavirus váš byznys? A jak vnímáte potřebu podpory českých značek a produktů?

 

U ponožek na zakázku máme spoustu firem, které nám zakázku zrušily z důvodu nedostatku financí, ale při růstu
100 % nemohu přesně říci, o kolik bychom dokázali vyrůst pokud by koronavirová krize nenastala. U ponožek pro koncové zákazníky mám pocit, že nálada ve společnosti podpořit malé firmy a lokální byla poznat i u nás, a to hlavně teď v období Vánoc.

 

Jaká je podle vás největší přidaná hodnota vaší značky?

 

Děláme ojedinělé designy s českými designéry například s Maximem Velčovským, Eliškou Podzimkovou nebo Tomski & Polanski a mnoho dalších a to je to, co děláme jinak a je to přidaná hodnota. Další je výroba v České republice a samozřejmě kvalita, která je pro nás velmi důležitá.

 

Kdo patří mezi nejznámější majitele ponožek „We are Ferdinand“?

 

Obouváme už tisíce českých i zahraničních nohou. Z těch známých to je třeba Koki, Dominik Feri, Jakub Feranec a mnoho dalších. Naše ponožky pak oblékli také řečníci a moderátoři konference Colors of Finance, například Petr Mára nebo Daniela Písařovicová.

 

Asi nejčastějším dárkem k Vánocům jsou právě ponožky. Které ponožky z vaší kolekce jsou letos nejoblíbenější?

 

Ano, ponožky na Vánoce jsou a budou trend. Nejoblíbenější jsou ponožky “srací” od Elišky Podzimkové, ale jsem rád, že se nám daří prodávat i mimo Vánoční sezonu, což je pro nás byznysově důležité.

 

Tento rozhovor vyšel v Magazínu Colors of Finance 1/2020

Štítky

rozhovor

Přečtěte si také

Jana Brodani: Češi investují v rostoucí míře, koncem roku měli zainvestováno kolem 18 % svých celkových finančních aktiv

rozhovory / / 05. 10. 2022

Vladimíra Hagenová: Správná rétorika může zvýšit úspěšnost prodeje

osobní rozvoj / rozhovory / / 30. 08. 2022