Se svými podnikatelskými aktivitami začal již jako dítě. Měl touhu přinést na český trh něco nového, něco vlastního. Ve svých 16 letech tak začal vyrábět designové ponožky We are Ferdinand a dnes spolupracuje s významnými designéry. “Děláme ojedinělé designy s českými designéry například s Maximem Velčovským, Eliškou Podzimkovou nebo Tomski & Polanski a mnoho dalších... A to je to, co děláme jinak a je to přidaná hodnota,” říká Salvátor Soška, spoluzakladatel We are Ferdinand.
Proč anglický název „We are Ferdinand“ pro české ponožky?
Název vznikal celkem dlouho a po času stráveném u papíru jsme došli k názvu We are Ferdinand. S názvem odkazujeme
na Václava Havla, který nosil krátké kalhoty, a tak se jeho ponožky staly součástí outfitu jménem Ferdinand, což se zapsalo jako pseudonym Václava Havla.
Můžete čtenářům z finančního světa představit svůj projekt v číslech?
We are Ferdinand má dva směry. Jeden směr jsou ponožky na zakázku. Zde se nám podařilo udělat necelých 200 zakázek za rok 2020, což je nárůst o 100 % oproti předešlému roku. Obratově se zde pohybujeme okolo 5 milionů bez DPH. Další směr jsou ponožky pro koncového zákazníka. Na ponožkách spolupracujeme s českými designéry a zde za rok 2020 máme obrat v řádů milionů.
Jak ovlivnil koronavirus váš byznys? A jak vnímáte potřebu podpory českých značek a produktů?
U ponožek na zakázku máme spoustu firem, které nám zakázku zrušily z důvodu nedostatku financí, ale při růstu
100 % nemohu přesně říci, o kolik bychom dokázali vyrůst pokud by koronavirová krize nenastala. U ponožek pro koncové zákazníky mám pocit, že nálada ve společnosti podpořit malé firmy a lokální byla poznat i u nás, a to hlavně teď v období Vánoc.
Jaká je podle vás největší přidaná hodnota vaší značky?
Děláme ojedinělé designy s českými designéry například s Maximem Velčovským, Eliškou Podzimkovou nebo Tomski & Polanski a mnoho dalších a to je to, co děláme jinak a je to přidaná hodnota. Další je výroba v České republice a samozřejmě kvalita, která je pro nás velmi důležitá.
Kdo patří mezi nejznámější majitele ponožek „We are Ferdinand“?
Obouváme už tisíce českých i zahraničních nohou. Z těch známých to je třeba Koki, Dominik Feri, Jakub Feranec a mnoho dalších. Naše ponožky pak oblékli také řečníci a moderátoři konference Colors of Finance, například Petr Mára nebo Daniela Písařovicová.
Asi nejčastějším dárkem k Vánocům jsou právě ponožky. Které ponožky z vaší kolekce jsou letos nejoblíbenější?
Ano, ponožky na Vánoce jsou a budou trend. Nejoblíbenější jsou ponožky “srací” od Elišky Podzimkové, ale jsem rád, že se nám daří prodávat i mimo Vánoční sezonu, což je pro nás byznysově důležité.
Tento rozhovor vyšel v Magazínu Colors of Finance 1/2020