„Naše letošní novinky mohou bezpochyby kvalitativně ovlivnit způsob práce finančních poradců,“ říká Lukáš Kaplan ze společnosti EUCS.
*Lukáš Kaplan
Lukáš si prošel různými oblastmi finančního plánování, ale jeho hlavní specializací jsou právní aspekty pojistných produktů a řešení pojistných událostí. Od roku 2013 je jednatelem společnosti EUCS, která klientům pomohla získat finanční odškodnění v celkové výši přesahující 500 000 000 Kč. Společně s dalšími kolegy rozvíjí také portál www.poradnaposkozeneho.cz a podílí se na vývoji produktů ve společnosti EUCS Analytics.
Odborná veřejnost zná společnost EUCS jako spolehlivého partnera při řešení pojistných událostí. K nim se váže i nová služba Garance, kterou mohou finanční poradci zprostředkovat svým klientům. Prozradíte nám o ní více?
Garance je výsledkem naší desetileté snahy o narovnání sil mezi pojišťovnami a jejich klienty. Podstatou produktu je, že klient již neřeší pojistné události sám, ale vyřeší je za něj naše společnost. Klient se na nás obrací ihned, když se něco stane, nikoli až v okamžiku, kdy má problém s pojišťovnou. My jej následně provádíme procesem uplatnění nároků a dáváme pozor na to, aby obdržel skutečně vše, na co má podle zákona a pojistných podmínek nárok.
Můžeme tedy Garanci chápat jako určitou nadstavbu nad soukromým pojištěním, nebo nabízí i další benefity?
Ano, je to výrazné vylepšení pojistného portfolia, za zlomek ceny. Pokud bych si měl například osobně vybrat, zda budu platit 800 Kč za smlouvu životního pojištění, nebo 835 Kč s tím, že mám jistotu, že za mě profesionálové vyřeší všechny mé nároky, tak bych nad tím ani nepřemýšlel.
Zastoupení při řešení nároků z životního pojištění, pojištění domácnosti a nemovitosti a z havarijního pojištění je zdarma. Garance navíc umožňuje klientům konzultovat zdarma i jakoukoli jinou pojistnou událost, kdy jim nárok vzniká z pojistné smlouvy mimo jejich portfolio. Nejčastěji se může jednat o konzultaci spojenou s nezaviněnou dopravní nehodou nebo pracovním úrazem, kdy klientům vzniká právo na odškodnění ze zákona.
Když to shrneme, tak Garance představuje nebývalou míru jistoty v případě, kdy jde o získání maximálního pojistného plnění. Můžete to čtenářům popsat na nějakém případu z praxe?
Nejčastěji řešíme případy z havarijního pojištění nebo drobné újmy na zdraví. Zde je největší přidaná hodnota v procesu – klient například sám není schopen vyhodnotit, zda lékař správně zaznamenal úrazový děj do lékařské zprávy, nebo zda je stanovení obvyklé ceny vozidla pojišťovnou férové. Naši znalci a lékaři toto za klienta ohlídají.
Největší rozdíly v plnění pak nastávají u majetkových škod, kdy laik jednoduše nedokáže vypočítat přesnou škodu například po požáru a opomene celou řadu nárokovatelných položek. A do třetice zmíním ještě velké újmy na zdraví, kdy naši soudní lékaři nabízejí oponentské vyjádření k rozsahu trvalých následků úrazu nebo ztížení společenského uplatnění – často významně vyšší, než jsou hodnocení lékařů pojišťovny. V praxi se může jednat o stovky tisíc, ale i miliony korun.
Jaké má pak tento produkt přínosy pro poradce, šetří jim například čas, a tím známo i peníze?
Podle zpětných vazeb jsou poradci velmi spokojeni především s tím, že se již nemusí bát situace, kdy se jim klient ozve s pojistnou událostí a zda bude likvidní. Klient řeší událost od počátku s námi a míra, kterou se chce poradce angažovat, je pak již na jeho dobrovolné úvaze. Celá řada poradců nás také využívá proobchodně – správně vyřešená pojistná událost je nejlepší příležitostí ke získání dalších doporučení a stabilizaci vztahu s klientem.
Garance samotná je také skvělá služba, díky které lze získat nové klienty, protože se s ní zatím ještě neměli možnost jinde na trhu setkat
Další žhavou novinkou je odborníky již očekávaný Sjednavač životního pojištění, za kterým opět stojí tým profesionálů EUCS. Jak probíhal jeho vývoj?
Nebudu lhát, byla to dřina. Měli jsme jasnou vizi toho, kam chceme naši aplikaci založenou na analýze pojistných podmínek posunout, nicméně její realizace byla náročná.
O to větší z ní máme radost, protože se jedná o bez nadsázky revoluční nástroj, který změní způsob, jakým dnes poradci s životním pojištěním pracují. Kromě úspory času a úbytku byrokracie jim poskytne unikátní kontext informací, díky kterému mohou každému klientovi doporučit to skutečně nejlepší řešení. Unikátnost spočívá v propojení praxe řešení pojistných událostí s právní analýzou pojistných podmínek. Sjednavač EUCS je perfektním nástrojem pro předcházení sporů o pojistné plnění.
Obchodní partneři a finanční poradci se tedy mohou těšit na propracovaný nástroj, který má všechny výhody srovnávače a dovádí proces sjednání životního pojištění až do finále. Jak si to můžeme představit v praxi?
Každé jednání začíná schůzkou s klientem a analýzou jeho potřeb, již tuto část procesu máme pokrytou. Samozřejmě víme, že mnozí partneři využívají vlastní finanční plány, proto jsme schopni přebírat data z jiných nástrojů, aby je u nás poradce nemusel znovu vyplňovat. Po doporučení vhodných pojistných částek následuje kvalitativní srovnání, to znamená poukázání na hlavní výhody a nevýhody produktů.
Pokud má poradce jasno v tom, jaká rizika chce s klientem řešit a jaké produkty připadají v úvahu, může směle přejít ke kalkulaci cen. Nalezne zde všechna připojištění, na která je zvyklý z kalkulaček, ovšem v jednotném a intuitivním prostředí – konec přeskakování z jedné záložky do druhé! Po výběru nejvhodnějšího produktu přechází k procesu sjednání, který je samozřejmě bezpapírový.
Připravujete spolu s kolegy další podobné služby a produkty, na které se můžeme do budoucna těšit?
Ano, náš vývoj je nepřetržitý a chystáme spuštění dalších služeb. V dohledné době chceme zhodnotit naše know-how vycházející z praxe řešení pojistných událostí i v dalších oblastech pojištění, jako je pojištění nemovitostí, domácnosti, autopojištění a pojištění odpovědnosti.
Naším dlouhodobým cílem je posilovat prevenci, pomáhat poradcům s výběrem pojištění s nejméně výlukami a spornými ustanoveními – a díky tomu eliminovat problémy při řešení pojistných událostí.